Mit keres az Óbudakocsma a Budai Várban? - Hát megy a Budai Gourmet Bor és Jazz fesztiválra!

Jajj, a májust se kezdem kiszáradt torokkal, asszem! Idén újra megrendezésre kerül kedvenc borfesztiválunk, a Budai Gourmet, méghozzá egy kis Jazz talpalávalóval megfűszerezve… Bor és Jazz! Mi kell több egy korosodó kocsmarajongónak? Legfeljebb egy pár tucat csinos hölgyemény, nehogymá’ Muffaló Billel vagy 3Gee-vel kelljen csörögni a flaszteron, nedűvel teli pohárral kezünkben! Jóóó tudom, a Jazz nem egy mulatós műfaj, de higgyétek el, mi simán megoldjuk jazz alapokra is a „Dunaparti csónakházban nótát” csak legyen 1-2 tucat kóstolójegy a zsebünkben.

 

Ahogy látom, egyre messzebbre és egyre "elegántosabb" helyre kell bepofátlankodnia az Óbudakocsma brigádjának. Tavaly még a Millenáris Parkban ittuk magunkat hülyére a jobbnál jobb borokból, idén már egyenesen a Budai Várba kell elvándorolnunk szeretett Óbudánkról! Sebaj, amíg a Duna budai oldalán vagyunk nagy bajunk nem lehet! Legfeljebb előtúrok egy zakót a szekrényből, hogy nagyon művelt alkoholistának tűnjek. :) 

A tavalyi beszámolóm óta sokat változott az Óbudakocsma brigádja. A 30-at betöltve és a B-oldalt megkezdve egyre jobban fáj a fejünk a cintányéros boroktól, és egyre jobban kívánja májunk a minőségi piát. Fene a belünket! Ez persze „not gond”, ha időben átutalta a multi karcsú munkabéremet hónap elején. A Gourmet időpontja szerencsére május 6-9-ig van, így semmi nem állhat utamba, hogy gyorsan fenekére verjek verejtékesen megkeresett zsebpénzemnek! Már számolom a napokat… hogy fog kitartani a hó végéig? Nem baj, valahogy megoldjuk okosba’, addig meg legyen bor a poharunkba'! 

 

Azt hallottam, idén Sopron lesz a Gourmet díszvendége, aminek már csak azért is örülök, mert végre olyan tájegységek boraiba is belenyalhatunk, amit amúgy kevésbé veszünk le a Tecsó akciós polcáról. Egy pár éve Sopronban kocsmatúráztunk Borosemberrel, 3Gee-vel és 1-2 cimborával, hogy felfedezzük a tájegység borait. Bevallom, elég szkeptikus voltam a soproni borokkal szemben, de szerencsére pozitívan csalódtam! Pfneiszl pincészete és a borai egyenesen lenyűgöztek. Kíváncsian várom, hogy a többi soproni termelő mit locsol majd a poharamba a fesztiválon… 

A tavalyi Gourmet-t sajnos nehezen tudom felidézni. No nem azért, mert elkaptam Billtől az Alzheimer-kórt, hanem mert megint Borosemberrel mentem kvaterkázni. Mire való a jó barát? Főleg, ha még borász is? Kegyeinkbe jártak a borászkollégák, így mindig a legjobb nedűk gurultak le a garatunkba. Amíg barátom a dűlőszelekcióról, meg a klímaváltozás szőlőre gyakorolt káros hatásairól eszmecserélt a kollégákkal én csendben fogyasztgattam okosba' a pulton elhelyezett kóstolható borocskákból. Ha eljutottam a kóstolósor végéig, fordított sorrendben visszakóstoltam mindegyiket. Nem csoda, hogy utolsó emlékképemet egy Töki Pomposba temettem, ami valahogy a kezembe pottyant. Hm? A Budai Gourmet-en mindig sok a talány…